29 Ocak 2017 Pazar

İSTANBUL


Bir kızıllık zuhur ediyor kentin ufkunda
Güneş saklambaç oynuyor minarenin ardında
Vapurun biri süzülüyor boğaz sularında
Gurbetteyim lakin İstanbul böyle daima aklımda

Yürümek istiyorum Üsküdar'ın arnavut kaldırımında
Solumak istiyorum şehrin puslu havasını boğulurcasına
Fayton turunu çekiyor canım ada etrafında
Uzaktayım ama kokun hala tütüyor İstanbul burnumda

Saklanmış yıldızlar şehrin ışıklarının ardına
Kartpostallar bile hayran boğazdaki gerdana
Altın değerini vermişler taşına toprağına
İzmir'deyim ama benim aklım İstanbul'da

Ah İstanbul ne uygarlıklar geçmiş üzerinden
Hepsini güzelliğinle geçirmişsin kendinden
Ritmine ayak uyduramayan milleti affetmeden
Silip atmışsın beklemeksizin üzerinden..

1995, İzmir

7 yorum:

  1. Eline, yüreğine sağlık..Yeni eserlerini bekliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Uzun yıllar öncesindenmiş ama ilk kez okudum. Çok güzelmiş ��
    Bence devam et.
    Yakamozaik :)

    YanıtlaSil
  3. İstanbul'u ne kadar çok özlüyormuşum, o dönemde :) Halen de kavuşamadım..

    YanıtlaSil
  4. Her kavuşmanın bir vakti vardır elbet.Vakti geldiğinde vuslat gerçekleşmiş olur.😃

    YanıtlaSil
  5. En yakın zamanda bitsin hasret diyelim :) Her yeri ayrı cennet....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler​.. İstanbul'da büyüyen birisini başka bir şehir tatmin etmiyor. Fakat diğer taraftan, biz insanlar olarak bu cennet şehri ihmallerimizle yaşanmaz hale getirmişiz. Trafik, beton istilası, plansızlık vs. 21 seneden sonra bu şehre dönmek konusunda emin değilim. Küçük bir şehirde ikamet edip gezmeye İstanbul'a gitmek daha iyi olur gibi geliyor şimdilerde...

      Sil
    2. Bence de sevgili eşim.:)👍

      Sil