18 Temmuz 2017 Salı

DOSTLAR KIRAATHANESİ

 Bir yanda demini almış, kokusu cezbeden bir demlik, diğer yanda kitaplardan kurulmuş, hayallerden örülmüş bir dünya. Ve bu dünyada umutlarını büyüten koca yürekler..

Üç beş kişi bir araya geldi mi ince belli çay bardakları dile gelirdi. Herkes elindeki kitaptan beğendiği cümleleri paylaşırdı. Kâh kendi hayatlarından hikayelerle kâh büyüklerden işitilen hatıralarla kitaplar taçlandırılırdı. O ne yapmış, bu ne almış dedikoduları yerine mahallelinin ihtiyaçları belirlenir, onlar için bir şeyler düşünülürdü. Ve hep ağızlardan bal damlardı. Sahi neresiydi burası? Burası şimdilerde sıvası dökülmüş, kapısının kolu kırılmış olsa da bir zamanların gözde mekanı olan "Dostlar Kıraathanesi"..

Burada dost meclisleri kurulur, dost sohbetleri edilir. Birinin müşkülatı hallolur. Birinin sevinci paylaşılır. Hayatın bütün renkleri burada buluşur. Çayın demindeyse insanın ruhu demlenir. Pencerenin kenarına dizilmiş sardunyalarla mahalleli bir başka şenlenir. Adına da "Dostlar Kıraathanesi" denir. Hep dostların yolu gözlenir..

Sizin yolunuz düştü mü buraya? Bahçesinde soluklanıp ince belli çay bardağında yudumladınız mı hayatı? Dostun elinden bir sayfa okuyup, bir ozanın sazından seslendiniz mi hiç? Türkülerle hemhal olup, iki tavlayla hayat buldunuz mu? Osman Amca, Hüseyin Emmi, Recep Efendi karşıladı mı sizi? Ya da ayaklı gazetelerden son havadisleri dinlediniz mi? Eğer bunları yapmadıysanız buyurun Dostlar Kıraathanesi'ne. Çay hazır...

39 yorum:

  1. Ben işte böyle yerlerde sunum yapmak istiyorum :) Küçük ve bakir yerlere girmek...Dilerim dileğim gerçek olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dileğiniz gerçek olur.Azminize hayran olmamak elde değil.:)

      Sil
  2. Yine çok güzel. Seviyorum yazılarınızı. Okuyamadıklarım var, onları da dönüp okuyacağım fırsat buldukça. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi okurlarımın olması beni ayrı mutlu ediyor.Güzel düşünceleriniz için teşekkürler.Sevgiler...

      Sil
  3. Böyle yerleri her daim hem sevmiş hem de tercih etmişimdir hatta gözlerim böyle yerleri arar durur genelde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım insan samimi yerler arıyor soluklanacak.:)

      Sil
  4. Demli çayın mis gibi kokusunu duydum. Neşe içindeki sohbete dahil oldum ne güzel yermiş dostlar kıraathanesi. Ben çok açık bir çay alırım.

    YanıtlaSil
  5. ay ne güzelmiş var mı böyle bir yer kiiii :)

    YanıtlaSil
  6. böyle güzel yerleri bende çok sevmişimdir Eski den ne güzel böyle yerler vardı şimdi kim kimin kuyusunu kazıyor onun peşindeler maalesef ki ...Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten yüreğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden herşey daha mı güzeldi acaba diye düşünüyor insan. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Sevgiler:)

      Sil
  7. Kaliteli bir kaleminiz var. Engele çarpmadan akıyor adeta. Tebrikler

    YanıtlaSil
  8. harika bir yazım tarzınız var gerçekten, kaleminize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Sizin de yorumunuza sağlık...

      Sil
  9. Böyle bir yer olsa insanın hep gidesi gelir :)) Kaleminize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız.Umarım böyle yerler bulur da gideriz.:)

      Sil
  10. nesocanın maceralarını da annat aradaa :)

    YanıtlaSil
  11. kendimi o yerde düşününce içimi huzur kapladı. kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzelmişşş ☺️☺️

    YanıtlaSil
  13. Gönülden gelen gönle akar.. Dost denmez adına boşuna.. Dostlar kıraathanesi.. Belli hoş ortam.. Her yerde olsa keşke..
    Kaleminizi çok sevdim. Yüreğinize sağlık. Artık takipçinizim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke olsalar her yerde. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Bu arada hoşgeldiniz.:)

      Sil
  14. insan böyle sıcak, samimi, dost sohbetlerini olduğu ortamları arar oldu,
    kalemine sağlık,çok akıcı zevkle okunuyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimiyete herkesin ihtiyacı var çünkü. Çok teşekkürler:)

      Sil
  15. Yine aldın götürdn beni gidemediğim yerlere :) zaten cayıda cok severim. Yüregine saglk arkadasm 💕😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün gidip çay sefası yaparsın kim bilir:)

      Sil
  16. Böyle bir yer kalmışsa artık çok şanslısınz demektir bu zamanda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlümün bir köşesinde böyle bir yer var.

      Sil
  17. Şimdi insanları cin çarpmış sanki.! Onun bunun kuyusunu kazmak için uğraşıp duruyorlar. İletişim nerdeee.. bu anlatıkların nerdeee. Ahh keşke olsa da oraya gidebilmek için can atsakk :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir yerlerde hâlâ vardır diye ümit ediyorum.

      Sil
  18. Yazılarınız hep sıcacık:) Okurken içim ısınıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.:) Isınabiliyorsanız ne mutlu bana:)

      Sil
  19. Gerçekten Yasemin kızım haklı. Ben hakkımda yazınızı bu kadar geç okuduğum için kızdım kendime. Herhangi bir blog yazarı değil dedim, çok yumuşacık bir anlatım hissettim hep. Edebiyatçı imişsiniz. Hem de yazıyorsunuz. Çok iyi yapmışım da bloğunuzda gezmişim bu gece.
    Dostlar kıraathanesi... Anlamı bile; özlediğimiz samimi sohbetlerin, o zamanlar zarara uğramamış güven duygularımızın, karşımızdakine güvenerek ve o da bize, paylaşmanın verdiği huzurla ve rahatlatan zamanların geçtiği bir çatının altı. Aslında sanırım hepimizin çok ihtiyacı var buna. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi ettiniz de ziyaretime geldiniz.Güzel düşünceleriniz beni çok mutlu etti.Dostlar kıraathanesine uğramaya herkesin ihtiyacı var sanırım. Çünkü samimiyet en temel ihtiyaçlardan aslında.Teşekkürler:)

      Sil
  20. Böyle yerleri severim keşke bu şehirde böyle bir gerçek olsa da gitsek...

    YanıtlaSil