15 Nisan 2018 Pazar

LEYLA | ALEXANDRA CAVELIUS

 Bosnalı Leyla büyük bir kabusu atlatmıştı.  Bosna'daki toplama kampında geçirdiği iki yılı. Binlerce kadının travma geçirmesine neden olan savaşın karanlık ve baskıcı yüzünü anlatan bir kadın. Onun isyankar öyküsü ve ve acıyla dolu dokunaklı kaderi...

Bitmek bilmeyen tecavüzler, herkesin buna şahit oluşu, pislik yuvaları diye adlandırılan yerlerde çaresiz kadınlar.. Sevdiklerinin gözleri önünde öldürülen insanlar.. Belli bir zaman sonra delirme noktasına gelen yaşantılar..

Dayanamayıp canına kıyanlar, ağzından tek kelime çıkmayacak kadar sessizliğe gömülenler ve daha niceleri.. Bir de insanlıktan nasibini almamış olanlar..

Bir savaşın getirdikleri, götürdükleri, yaşattıkları dokunaklı bir dille anlatılmış. Leyla'nın yaşadığı travmatik olaylar birçok kadının başına gelenlerle aynı.

Savaş ne kötü kelime değil mi? Ama insanlık var olduğu sürece hep var olacak bir kelime. En çok da masum çocuklar, kadınlar, kalıyor geriye.

Bosna yazıları diye bir kitap okumuştum yıllar önce. Olayları zihnimde canlandırınca beni çok üzen bir kitap olmuştu. Bu kitap bana onu hatırlattı. Anlatılanlar gerçek yaşam öyküsü olunca daha da etkiliyor insanı..

Kitabı başka bir blogger arkadaşın tanıtımında görmüştüm. İyi ki tanıtmış diyorum. Çünkü ben de onun sayesinde güzel bir kitapla tanışmış oldum. Sizinle de tanıştırmak istedim. Umarım tanıştırdığıma memnun olursunuz..

32 yorum:

  1. Ayşe Kulin'in Sevdalinka'sı geldi aklıma. İnsanın insana yaptığı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz çağrıştırıyor. İnsanın insana yaptığını başka hiçbir varlık yapmıyor.

      Sil
  2. Okuduğum güzel kitaplardan biri idi.

    YanıtlaSil
  3. hımmmm ilginç ivit. o savaş ya evet yaaa neler çekmişler evet, bosnada hala izleri varmış evlerin duvarlarında filan.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalarrrr, sade ve derin bloğundan geliyorum. Çok ama çok yeni bir blogger’ım. Sade ve derin , sen önce bu isimlere git diyerek beni bu adrese yönlerdirdi :) sağolsun kocaman misafirperver davrandı bana. Hiç yabancılık çekmedim. Beni de aranıza alırsanız çok sevinirim :) Bu arada kirabı okudum. Piruze geldi benim de aklıma. Keyfli okumalar keyifli yazmalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...Aramıza hoşgeldiniz, sefa getirdiniz. Deeptone çok misafirperverdir gerçekten. Size de keyifli yazmalar dilerim. Bloğunuz hayırlı olsun.:)

      Sil
    2. Çokkkkk teşekkür ederim gerçekten öyle yeri benim için ayrı olacak :) Hoşbuldummmm

      Sil
  5. Listeye eklemeli.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. ben de Sevdalinka'yı hatırladım ama sanırım bu kitap çok daha ağır.. paylaştığınız için teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdalinka'yı hatırlatıyor ama daha dramatik. Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Size de keyifli okumalar...

      Sil
  7. heeey son yazıma bir baksanaaaa, seni mimlediiiim :)

    YanıtlaSil
  8. baksanaaa, sen de öyküyü yazıncaaaa, berlin arkadaşımıza gidip ordaki yorumlarda yazmak isteyenlerden birini mimle işteeğğğ :)

    YanıtlaSil
  9. İnsanın insana yaptığını kim yapıyor başka, di mi?
    Ne harika bir yazım...
    Ellerine sağlık.
    Severek izlemeye alıyorum sayfanı,
    selamlar :))

    YanıtlaSil
  10. Evet öyle maalesef.
    Çok teşekkür ederim. Selamlar:)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabı okumana çok sevindim. Ben de beğenip tanıtmıştım bir ara. Ne güzel kitap, keşke daha fazla okunsa demiştim. Sanırım yavaş yavaş artıyor okunması. Seninle aynı duyguları beslemişiz, kitaba. Leyla'nın acısını hala içimde hissederim zaman zaman. Ne güzel kitaptı. Emeğine sağlık canım. Kucak dolusu sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni oldukça etkileyen bir kitaptı.Senin kitapla ilgili paylaşımını okumuştum. O tanıtımdan sonra da almış olabilirim kitabı. Teşekkü ederim. Sevgiler:)

      Sil
  12. Geçen bir savaş filmi izledim ben de :( Neden savaşır ki insanlar hala anlayabilmiş değilim.Ego,hepimizi yönetiyor çoğu zaman :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savaşlar hiç olmasa ne güzel olurdu. Maalesef bencillikten çıkıyor savaşlar...

      Sil
  13. Gerçi üzücü bir kitaba benziyor, gerçek insan hikayeleri olması sebebiyle. Ama tanıştırdığına memnun olduk tabii. :) Teşekkürler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz üzücü tabii. Memnun olmanıza sevindim.:) Sevgiler...

      Sil
  14. Üzücü olaylar. Bu anlattıklarına benzer bir film de vardı. Bosnalı bir kadınla ilgili. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Filme de bakayım. Teşekkür ederim...

      Sil
  15. Salam. Belə kitabları oxumaq mənə çox çətin gəlir. Yaşanmış olduğunu bilmək işi daha çətinləşdirir. Duyqusal insanam. İnsanlar, dünya nədənsə bunlara susur bu kədərləndirir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam...Yaşanmışlık kokan herşey insanı daha çok etkiler. Tıpkı bu kitapta yaşananlar gibi...

      Sil