7 Temmuz 2018 Cumartesi

KESMECE

 Kırmızı yanaklarına siyah çiller yerleştirilmiş, orta boyda, yeşil entarisiyle gayet şirin görünen bu zat-ı şahanenin adı: Karpuz.

Sıcak yaz günlerinde kesmece cinsinden buz gibi olup sofraları şenlendiren, içimizi serinleten bu güzelliği eve davet etmemek olmaz elbette. Yanına da gelin gibi süzülen beyaz peynir iyi gider.

Yeşil entarisini çıkarınca utancından daha da kızaran karpuz kardeş bir an önce mideye inme, gözden kaybolma peşinde. Tabii biz de fazla utandırmadan gideceği yere gönderiyoruz onu. O kadar mutlu oluyor ki hem o hem de bizim mideler bayram havası yaşıyor..


Gelene geçene ikram ederken kesmeceden iki küçük parça kalıyor geride. Herkes birbirine bakıyor, kim alacak diye. Sonra bir hamleyle mideye iniveriyor küçük karpuzcuklar... Diğerleriyse ardından bakakalıyor.

Eskidense siyah çilleri itinayla toplanıp kurutulur. Sonra da bir çekirdek bir renkli boncuk gelecek şekilde ipten geçirilip kolyeler, bileklikler yapılırdı. Belki de en güzel karpuzlar o zamanlarda yenirdi.

Bir ara kulak kabartıyorum dışarıdaki sese: Kesmece bunlar, almadan geçmeyin, sofralara şenlik kesmeceler... Keselim mi ağabey? Cevap gecikmiyor tabii: Kes kardeşim kes ama kısa kes...

41 yorum:

  1. ha haaaa baştan sonaaa şeker gibiiii yazmışııın :) gülmece bunlar sırıtmacaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel anlatmışsın karpuzu canım çekti şuan bir karpuz kestim kaşıklayıp yiyeceğim.:))

    YanıtlaSil
  3. Yaz günü için cok güzel oluyor ama çok büyük. Kocaman karpuz bitmiyor dolapta saklasan aynı tadı vermiyor.

    Off ağzım sulandı 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha küçüklerinden seçin, yazın iyi gidiyor.

      Sil
  4. Çok beğendim bu yazını. Bayıldım hatta. Karpuz karpuz olalı böyle güzel anlatılmamıştır. Favori meyvemi el üstünde tuttuğun için çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Karpuz benim de favorilerimden.:)

      Sil
  5. Teşekkür ederim. Tabii takibe gelirim.:)

    YanıtlaSil
  6. Karpuz bu güzel ifadeleri bir duysa hemen şımarır. Ama bunu hak ediyor. Çünkü Karpuz bana her zaman kalabalık sofraları, geniş aileleri, dostlarla olan birliktelikleri hatırlatıyor. Çünkü Karpuz, tek başına yenilemeyecek kadar büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ifade etmişsiniz. Güzel birlikteliklerin adresinde, kalabalık sofralarda karpuz hep var gerçekten. Şımarmayı hak ediyor.:)

      Sil
  7. Çok güzel, şirin bir yazı olmuş :)
    Karpuzu kendimi bildim bileli çok severim :))
    Emeğinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.:)
      Ben de çok severim.:)

      Sil
  8. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. güzel bir paylaşım olmuş.
    Karpuzsuz yaz günlerini düşünemiyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Karpuzu kabuğuyla küçük küçük dilimliyorum.Büyük bir tabağa koyup üstüne streç sarıyorum.Her buzdolabını açışta hop;iki-üç lokmalık karpuz hazır.Yaz = karpuz.Yazı anlatan daha iyi bir meyve olamaz.(Gerçi karpuz sebze mi ? meyve mi?) Neyse boşver ya karpuzlu yaz harika :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki-üç lokmalık karpuz hazırlığı iyi oluyor. Karpuz olmadan yaz olmuyor.:)

      Sil
  11. Bir de üstüne daha karpuz kesecektik kısmını da eklersek sohbetler daha da şenlenir :) çok severim çok.. Mis gibi beyaz peynirle tadından yenmez.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın.:) Sevilmez mi hiç?
      Sevgiler...

      Sil
  12. karpuz yazın keyiflerinden biri gerçekten, çok tatlı anlatmışsınız, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Karpuzu çok severiiim. Yazıyı da sevdim şimdi olsa yarım karpuz yerdim :))

    YanıtlaSil
  14. bir karpuz ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi :)

    YanıtlaSil
  15. Çoğumuza olduğu gibi bana da karpuz dilimleten bir yayın :)

    YanıtlaSil
  16. harika olmuşşşş :) :) 💗💗💗

    YanıtlaSil
  17. Karpuzu harika anlatmışsın:)Karpuz sevilmez mi:)

    YanıtlaSil
  18. Çok beğendim :) Çok teşekkürler beni mutlu ettiğin için :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizi mutlu ettiğim için mutlu oldum ben de. Neşeli sevgiler:)

      Sil
  19. Yazın en favori meyvesi ancak bu kadar güzel anlatılırdı :)

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel benzetmeler :) Karpuz daha güzel anlatılabilir miydi bilmiyorum.Hemen bir karpuz keseyim şimdi ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Size de afiyet olsun o halde:)

      Sil
  21. Teşekkür ederim. Çiller çok yakışıyor ona.:)

    YanıtlaSil
  22. bir karpuz bu kadar mı güzel anlatılır :)

    YanıtlaSil
  23. Ayyy hikayede güzeldi. Canım da dehşet karpuz istedi. Giderken alayım bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.:) Size de afiyet olsun...

      Sil
  24. Eski karpuzlar da kalmadı sanki yaa, ben bi tat bulamıyorum ne üzücü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tat bulacağınız karpuzlar çıksın karşınıza o halde...

      Sil