13 Kasım 2017 Pazartesi

ÇORBANAME

 Mide ameliyatı geçirdikten sonra, bir yakınım, önce sadece serumla, bir kaç gün sonra komposto suyu vb. sıvı gıdalar ile ve nihayetinde mide biraz iyileşince çorba ile beslenmeye başlamıştı. Yemek olarak çorbaya kavuşan bu akrabamın sevinci tarif edilemez idi. Bu kavuşma beni, Balıkesir'de çorbacılarda gördüğüm bu şiiri tekrar okumaya yöneltti. Afiyet olsun, iyi okumalar..

ÇORBANAME

Kana kuvvet göze fer batna cilâdır çorba
İllet-i cû'a deva mahz-ı gıdâdır çorba
Sağlara, hastalara ayni şifâdır çorba
Ağniya dostu, muhibb-i fukarâdır çorba
Hâsılı hâhiş ile ekle sezâdır çorba

"Sahne-i Lüp"te ağız Lû'bu'nın ilk perdesidir
Her zamân önde yürür, et'ime serkerdesidir
Bence hep batn-ı beşer çorba cilakerdesidir
Bütün efrâd-ı ecânib "supa" perverdesidir
Âlemin sevgilisi dense sezâdır çorba

Ramazanda hele bin cân ile herkes gözler
Daha gündüzden onu mîde-i hâlî özler
Çorbaya dâir olur sofrada yağlı sözler
O ise baklavanın râhını durmaz düzler
Öyle bir râhber-i bâd-hevâdır çorba

Ekşili, terbilyeli başlar ise âhenge
Girişir tab'-ı şikem nağme-i çengâçenge
Boyanır kîseye, efkâra göre her renge
Dar boğazlarda girer girse kaşıkla cenge
O zamân sıdk ile muhtâc-ı duâdır çorba

Ahmed Râsim

23 yorum:

  1. Çorba içesim geldi birden :)

    YanıtlaSil
  2. Çorba çok severim.. Şiiri ilk defa gördüm, iyi ki de paylaşmışsınız..

    YanıtlaSil
  3. Gecmis olsun Bu arada guzel bir esermis. Allah şifa versin.

    YanıtlaSil
  4. hah haaa çok tatlı yaaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Bence de çorba bu şiiri fazlasıyla hak etmiŞ. Benim için de en önemli gıdadır. Yazın tatile çıktığımızda millet yemek derdine düşünce ben hemen çorbacı ararım. Yani benim için 12 ay önemlidir çorba. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorba vazgeçilmezlerden olur çoğu kez. Bazen sabah bazense akşam konuk olur sofralara. Hakkında şiir yazılacak kadar güzeldir çorba.

      Sil
  6. Yazıyı geç bir saatte okudum, canım şu an fena çorba çekti:)

    YanıtlaSil
  7. Eskiler hep der çorba şifadır diye, olmazsa olmaz. İçin, içirin efenim.

    YanıtlaSil
  8. merhhaba blogumu yeni açtım bende beklerım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Aramıza hoşgeldiniz o halde. Elbette gelirim:)

      Sil
  9. Merhaba🙆 blog hayatinda artik bende varim demeye geldim ilgilenirsen sayfama beklerim 🙆😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramıza hoşgeldiniz o halde. En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim:)

      Sil
  10. Bazı çorbalar şiir yazılmaya değer :))

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, başarılı blog çalışmalarınızın devamını dilerim. Blogger Eklentileri olarak sizi takip ediyoruz ve yazılarınızı ilgi ile okuyoruz. Blogger Eklentileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz ve ilginiz için teşekkür ederiz.

      Sil
  12. Çorbayı çok severim. Çorba şiiri de o kadar sıcak olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim. Şaire yazdıracak kadar sıcak.:)

      Sil