6 Eylül 2018 Perşembe

MİSKET

 Yuvarlak misketlerin içine su doldurulmuş gibi. Sıkınca suyu akıveriyor. Misketi yemeğe kalkarsan tadına doyulmuyor.

Bağından sallanan salkımlar inci gibi dizilirken altında dinlenmek beni mest ediyor. Bir yandan dilim; asmam çardaktan, suyu bardaktan şarkısını söylerken bir yandan da misketlerin tadına bakmaktan kendini alamıyor.

Misketler birbirinden ayrılmak istemiyorcasına sıkı sıkıya kenetlenmiş sanki. Bazıları da biraz arabesk takılıp içlerini karartmış gibi. Tabii sadece içleri değil kararan, içi dışına da yansımış. O da kararmış. Ama ağızlarından bal damlıyor her seferinde..

Bir salkımı alınca elime, neresinden başlayacağımı bilemiyorum. Hepsi öyle güzel dizilmiş ki ben diyeyim inci tanesi, sen de tesbih tanesi. Çekirdeklisi, çekirdeksizi... Sanat eseri her biri. İnci tanesine bakmakla mide bayram etmez diye düşünüp bir yerinden başlıyorum. Başlamamla çöpünü görmem bir oluyor sanki.

Sonrasında bu güzelliği paylaşmak gerek diye düşünüyorum. Çağırıyorum bütün mahallenin çocuklarını çardağın altına. Herkese birer salkım pay ediyorum. Sonra da hep birlikte misket yarışı yapıyoruz. Ama galibi seçemiyoruz. Zira herkes şampiyon.. Hepinize afiyet olsun...

41 yorum:

  1. Bu ne kadar büyük bir zenginlik değil mi? Hep derlerdi benim yaşımdakilere ve 40- 50'li yaşlarda sanırım yetişmiştir "Yiyeceği kendine yeten 7 ülkeden biriyiz' diye...üzümümüz de senin haklı övgülerin kadar ünlüydü. Çeşit çeşit isimlerle dolu hatta yarışma programlarında sorarlardı filan filan filan hangisinin çeşitleridir a- elma b- kayısı c- üzüm diye....o kadar zengindik...
    Ama şu an geldiğimiz durumu görüp üzülmemek mümkün değil..her sene bir ünlü yiyeceğimizin köküne kibrit suyu dökülüyor zeytincilik, üzümcülük onlara da sıra gelince bilmem nereden üzüm mü ithal edeceğiz diyorum? E öyle ya 16 yıl önce kurban bayramında Avustralya'dan ya da Brezilya'dan şarbonlu inekler gelmezdi bizdekiler yetiyordu ülkeye...

    Çok dertliyim ebemkuşağı:(

    Ençok da yazının sonunun beğendim, bu güzellikleri mahallenin çocuklarına paylaştırmayı yani...eline sağlık, yüreğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dertli olmakta haklısınız. En azından elimizdekileri yitirmeden sahip çıkabilsek keşke...
      Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Harikasınız, özellikle çocuklarla paylaşmanıza bayıldım. İzmirli olarak üzüm benim için hep özel bir meyvedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İzmir deyince akla gelen ilk şeylerden biri de üzüm.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim. Sizi takip ediyorum,ziyaretinize de uğrarım.:)

    YanıtlaSil
  4. Ah yöremin güzel nimeti. Az kaldı geçiyor zamanı. Tadına varamadan yiyemedim.

    YanıtlaSil
  5. Ağzım sulandı okurken, üzümü çok severim :)

    YanıtlaSil
  6. Ben Kayseriliyim. Babamlar küçükken köyde üzüm dağıtılırmış. Üzüm çok bulunmazmış zaten yokluk da var. Birisi kasa kasa üzüm alır köylüye dağıtırmış arada. İzmir'deki lokma dağıtma olayı gibi. Çocuklara üzüm vermenizi ona benzettim :)

    YanıtlaSil
  7. Meyveleri hiç ayırt edemem. En sevdiğim üzüm desem aklıma çilek gelir çilek desem elma, elma desem armut... Uzar gider :)

    YanıtlaSil
  8. Ah ne hoş! Karpuzla ilgili olan yazını hatırladım ve en az onu okurkenki kadar heyecanlandım. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O heyecanı hissettirebildiysem ne mutlu bana. Neşeli sevgiler:)

      Sil
  9. Blogunuzu çok beğendim. Yazılarınızı takip edeceğim. Sevgiler. B.
    Yeni yazıma bakmak ister misiniz?
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/atolyelerle-kafeler-bulusursa-ne-olur.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgiler...
      Yazınıza tabii ki bakarım.

      Sil
  10. İzmirin çekirdeksiz üzümü olan bir asma ağacına sahibim mahalleye yetiyor olduğunda.

    YanıtlaSil
  11. heeey şimdiii bozcaadada bağbozumu varmııış. kırmızı içi yeşil olan üzümler ne güzel yiaaa :)

    YanıtlaSil
  12. bulunduğum, görev yaptığım köy misketleriyle ünlüdür ^^ o yüzden ben de onlara katılıp nasıl daha güzel misketler yetiştirilir öğreniyorum. ayrıca ben ve kargam ridwan da çok severiz misketler ^^
    hoş ve tatlı bir anlatım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şanslısınız öyle bir yerde bulunmakla. Öğrenme çabanızı da tebrik ediyorum.
      Teşekkür ederim...

      Sil
  13. Eskiden pek sevmedim üzüm.Artık tadı bana güzel gelmeye başladı :)

    YanıtlaSil
  14. bende bayılırım üzüme..:)

    YanıtlaSil
  15. Tam da üzüm almaya markete gidecekken karşıma gelen bu yazı :) Görsel de çok etkileyici hemen gidip alayım üzümü :)

    YanıtlaSil
  16. Yine enfes bir yazı olmuş bayılıyorum yazınıza artık dergilerde çıkmalı bu yazılarınız ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Umarım o da olur.:)

      Sil
  17. üzümü çok severim, aynı sizi gibi biçim olarak da çok güzel bulurum, çok güzel anlatmışsınız yine, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel üzümü seven biri daha.Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için...

      Sil
  18. Yaprağı ayrı meyvesi ayrı mucize veren Allaha şükürler olsun. Benim sevdiğim çekirdeksizi❤❤❤❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en çok çekirdeksizi seviyorum.:)Yaprağı da ayrı güzel..

      Sil
  19. Resim ic açıcı.Uzumu çok severim ama burada bulmak kolay degil:(

    YanıtlaSil
  20. Misket yarışı ve herkesin galip gelmesi çok hoş :)
    Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  21. Üzüm oğlum çok sever. Yaprağından yapılan sarmasına da bayılır. Allah'ımın her nimeti çok güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzümün kendisi, yaprağı herşeyi çok güzel.:)

      Sil
  22. Ne güzel anlatmışsınız. Ben de çok severim üzümü. Hatta şimdi keşke olsa da yesek demeye başladım. :)

    YanıtlaSil