24 Eylül 2019 Salı

TARLA GÜZELİ

 Sen hiç boynunu büken bir ayçiçeği gördün mü? Uçsuz bucaksız tarlada herkes yüzünü gökyüzüne dönerken o ürkek bakışlarını yere dikmiş, boynunu bükmüş, usulca nazlı nazlı süzülüp duruyor. Kendini gizledikçe güzelliği ortaya çıkan nazlı bir tarla güzeli sanki..Yârin yollarına giderken edebinden yanakları al al olmuş, sevgi dolu bir ayçiçeği selam durdu karşımda. Öylesine mahcup öylesine kırılgan bir hali vardı ki bakmaya kıyamadım. Başını hafifçe okşadığımda çekirdeklerinden sundu bana. Çıtır çıtır güneşte kavrulmuş çekirdekler ne de güzeldi oysa. "Pek de misafirperversin ayçiçeği" dedim. İkramın çok güzeldi diye ekledim. Öyle sıcak gülümsedi ki bizim tarla güzeli... Sonra yine başını öne eğdi. Tuttum kollarından kaldırdım göğe. "Başın öne eğilmesin aldırma gönül aldırma" şarkısını mırıldadım  kulağına. Tesellime hayat verir gibi gülümsedi kendince. Bütün tarla şahit oldu onun bu gülümsemesine. Lakin gülümsemesi kısa sürdü. Birden hüzün çöktü gözbebeklerine.

Gözleri ufka bakarken o nazenin duruşun altında neler gizliydi acaba?  Hangi yar gölgesi, hangi civanperçemi, hangi sevda ateşi düşmüştü üstüne? Kime idi nazı böyle, kime idi sitemi? Yolunu gözlediği mi vardı, yoksa onu gözleyen mi? Hasret mi düşmüştü payına, gurbet mi? Hasretin içinde gurbet, gurbetin içinde hasret idi onunkisi. Ve gönlü bir yangın yeri...

"Üzülme!" dedim kulağına eğilip. "Bak masmavi gökyüzü seni selamlarken kaldır başını... Şu uçsuz bucaksız tarla seninleyken yalnız kaldığını düşünüp hüzünlenme. Gönüller bir olunca uzaklar yakın, hayaller gerçek olurmuş. Sen yeter ki eğilme" diye fısıldadım.

Sonra kaldırdı başını göğe. Önce yanık bir türkü düştü can evine. Ardından sevgi yağmuru yağdı her yere. Altına girenler ıslandı doyasıya. Kimse şemsiye derdinde değildi oysa.

Islandıkça yandı, yandıkça ıslandı. Ve sevginin dokunmadığı yer kalmadı...

24 yorum:

  1. Senin bu güzel öykülerini hikâyelerini çok seviyorum 🌸😊...Ne kadar güzel yazmışsın öyle okurken insanın içine dokunuyor kelimeler o güzel yüreğine kalemine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için...Sevgiler...:)

      Sil
  2. Çok tatlı, insanın içini ısıtan bir anlatım :) Çok güzeller ayçiçekleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.:) Evet,çok güzeller...

      Sil
  3. Yüzünü hep güneşe dönen tarla güzeli, hiç üzülme.
    Çok güzel bir anlatım olmuş. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş olmuş güzel bir tebessüm bırakıyor okuyucuya 🌻🌻🌻🌻

    YanıtlaSil
  5. ayçiçeği, tarla güzeli zarifliği. ne güzel bir düşüncee :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazmışsın canım. Ayçiçeği deyince dedem aklıma geldi. Tarladan getirirdi. Torunlar olarak paylaşamazdık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dedenizle anınız.Şanslı torunlardanmışsınız.:)

      Sil
  7. Bence bir kitabın çıkmalı artık ❤Yada bu hikayelerini seslendirip youtube kanalında paylaşmalısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da olur inşallah... Teşekkür ederim.:)♥️

      Sil
  8. Güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. TASVİRLERİNİZ, YAPMIŞ OLDUĞUNUZ EDEBİ SANATLAR HARİKA. HER DEFASINDA BLOGUNUZU UZUN UZUN OKUMA KARARI ALIYORUM, SONRA UNUTUYORUM. YAZILARINIZ GERÇEKTEN DE ÇOK DİKKATLİ VE SİNDİRE SİNDİRE OKUNMASI GEREKEN YAZILAR. TEBRİK EDERİM.

    YanıtlaSil
  10. Aldırma gönül aldırma çok iyi ya :) sıcacık bir hikaye

    YanıtlaSil
  11. şiir gibi yazmışsınız yine elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Yine güzel bir şeyler yazmıştır deyip geliyorum bloğunuza ve yanılmıyorum hiç bir zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi yanıltmadığıma sevindim. Teşekkür ederim...

      Sil
  13. Tarla güzeli sadece bir kişiye aşıktı. O yoksa kimseye dönüp bakmazdı vefa gereği. Çünkü biliyordu ki, her sabah olduğu gibi yine gelecekti sevdiceği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiceği gelince bayram yerine dönecektir her yer...

      Sil
  14. Kaldır başını yavrucuk..istikbal göklerde...

    YanıtlaSil