8 Aralık 2019 Pazar

VAKİT VARKEN

 Takvimler hesap sormaz oldu artık bana. Günleri sayamaz oldu gözlerim. Zaman denen kavram önemini yitirdi sanki. Kaybettiklerimiz, göremediklerimiz, yaşayamadıklarımız hepsi birer iz bırakıp gitti geldikleri yere.

Ya biriktirdiklerimiz nerede?

Valizler dolusu kıyafetler değil kitaplar biriktirdim çoğu kez. Yastık altında dolarlar değil mektuplar biriktirdim. Güzel anılar, birliktelikler, güzel insanlar biriktirdim. Kendime onları miras edindim..

Yaşarken sevdim. Yerdeki karıncadan gökteki kuşu, denizin mavisini, huzurun yeşilini, her renkten insanı ve daha nicesini. Sevdim elbette. Sevmek ne güzel kelime değil mi? İki hece ama çok şey barındırır içinde. Rüzgarın esişinden yaprağın kıpırtısına, yağmurun sesinden güneşin doğuşuna, bir çocuğun gözbebeğinden bir şiirin mısralarına uzanan uzun bir yolculuktur sevmek. Bazen sarp kayalıklar çıkar karşınıza bazense daracık yollar... Upuzun merdivenler nefes nefese bıraktırır insanı.  Ama söz konusu sevmek olunca akan sular durur.

Takvimlerin sustuğu, saatlerin derin bir uykuya daldığı zamansız diyarlardan sesleniyorum şimdi. Aynı diyarlarda değiliz belki. Ama siz de sevin, sevdiklerinize sevdiğinizi söyleyin vakit varken. Zaman henüz durmamışken...

42 yorum:

  1. Buraya gelmeden az önce bir blogda yorum yaparken ben de "sevmek" eylemini düşünmüştüm ve şimdi burada rastlayınca mutlu oldum :) Hem kısa hem de akıcı deneme, bloglar arasında aradığım ve bulunca pamuk şeker görmüş gibi sevindiğim bir şey :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmanıza sevindim. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.:)

      Sil
  2. En büyük korkum bir gün zamanın durması. Üzerinde düşünülecek bir yazı olmuş teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan o durmadan yaptıklarımız... Teşekkür ederim.:)

      Sil
  3. Sevmek kelimesi bu aralar çok takılmıştı kafama ama senin o güzel yazını görünce çok güzel anlatmışsın gerçekten ..Yüreğine kalemine sağlık canım benim :) Sevmek sevilmek dileğiyle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim... Sevelim, sevilelim bu dünya kimseye kalmaz. Sevgiler:)

      Sil
  4. Zamanın ne göstereceğini bilmiyorken ve su gibi akıp gidiyorken bunca insan neden birbirini kırar anlamam zaten. Huzurlu, sevgi dolu yaşamak varken bunca insanın problemi ne...

    YanıtlaSil
  5. Zaman sadece birazcık zaman
    Ne yaşarsak yaşayalım eskiye baktığımızda geçen yıllar bir tebessüm olarak kalıyor
    ÖNemli olan anı yaşarken mutlu olmak mutlu edebilmek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığımız an'ı yakalayıp mutlu olabilmek en güzeli...

      Sil
  6. Kitaplar, mektuplar biriktirmek ne güzel 👍

    YanıtlaSil
  7. ne güzel söylemişsiniz... Ne birikitrdik.. bende bugün bunu düşüneyim

    YanıtlaSil
  8. Seni seviyor ve takdir ediyorum sevgili Ebemkuşağı :)) <3

    YanıtlaSil
  9. Son bir kaç gün içinde çok kötü haberler alıyorum. İnsan biriktirelim, anı biriktirelim

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar anlamlı bir yazı. Özellikle " Güzel anılar, birliktelikler, güzel insanlar biriktirdim. Kendime onları miras edindim." kısmından çok etkilendim. :)

    YanıtlaSil
  11. Bence çok güzel şeyler biriktirmişsiniz biriktirdiklerimizin kıymetini bilelim o halde çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Yaşadığımız an ı yaşayabilseydik keşke ama hep bir gelecek korkusu var bizde.

    YanıtlaSil
  13. Ben de artık biriktirdiklerimi değil de içimdeki kaybolanları anımsıyorum. Yıllar oldukça çabuk geçiyor, eski zamanların tadını alamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski zamanların tadını alamamak aslında güzel anılar biriktirdiğimiz içindir. Ne mutlu diyelim güzel yaşanmışlıklara.

      Sil
  14. Yaşarken sevdim. Yerdeki karıncadan gökteki kuşu, denizin mavisini, huzurun yeşilini, her renkten insanı ve daha nicesini. Sevdim elbette. Sevmek ne güzel kelime değil mi? İki hece ama çok şey barındırır içinde. Rüzgarın esişinden yaprağın kıpırtısına, yağmurun sesinden güneşin doğuşuna, bir çocuğun gözbebeğinden bir şiirin mısralarına uzanan uzun bir yolculuktur sevmek. Bazen sarp kayalıklar çıkar karşınıza bazense daracık yollar... Upuzun merdivenler nefes nefese bıraktırır insanı. Ama söz konusu sevmek olunca akan sular durur.

    YanıtlaSil
  15. iyi geceleer geçerken uğradııım :)

    YanıtlaSil
  16. Zaman durmadan, çok geç olmadan, kanımız donmadan, vakit varken söylemeli evet. Bol bol söylemeli "seni seviyorum" demeli.

    Çok dokunaklıydı, yüreğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyelim hep birlikte...
      Çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  17. Yaşadıkça hayatı, biriktirdiklerimiz de çoğalıyor. Kitaplar biriktirmek binlerce insana bedel!. Hakikatli insanı, insanları bulabilmek güç! Sahipseniz ne mutlu size. Yolunuz hep sevgiyle/sevgi dolu yüreklerle buluşsun. Yeni yıl sevdiklerinizle birlikte, gönlünüzce geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahip olduklarım hep güzel şeyler oldu. Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Umarım yeni yıl herkes için güzelliğiyle gelir.:)

      Sil
  18. Kızınız resmi ne güzelmiş:) yine çok güzel yazmışsınız elinize sağlık, mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  19. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
  20. Yazımın ilham olmasına çok sevindim.:) Yazınızı merak ettim.
    Teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  21. Hep derim her ne hissediyorsan o an yap yaşa yarına bırakma yarın meçhuldür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde bulunduğun an tek gerçek an çünkü... Geleceğin geleceği meçhul.

      Sil
  22. Ay bunu korona günlerinde okuyunca bir kötü oldum

    YanıtlaSil