26 Ocak 2022 Çarşamba

BEŞ KARDEŞ

 Beş küçük kardeştir: Fatma, Gülsüm, Rukiye, Safiye ve Ayşe. Bakmayın küçük göründüklerine marifetleri büyüktür. Birlikten kuvvet doğururcasına bir işe giriştiklerinde yapamayacakları şey yoktur. 

Renk renk, desen desen, ilmek ilmek dokurlar hayatı. Her biri bir işin ucundan tuttu mu ne güzellikler çıkar ortaya. Asla sen yapma ben yapayım derdinde değillerdir. En iyisi, en güzeli benim diye söylenmezler kendi kendilerine..

Bazen çiçek olurlar bazense böcek. Bazen iştah açan bir çilek olarak karşımıza çıkarlar. Bazense insan ilişkileri gibi zikzaklar çizerler.

Ama ne olursa olsun ayrılmaz bu beş kardeş. Biri gitti mi bir yanları eksik kalır. Biri eksildi mi tatları tuzları kalmaz. Yaptıklarının,  yaşadıklarının bir anlamı olmaz.

Birlikte öyle güzellikler çıkarırlar ki ortaya kendileri bile şaşırır. Sonrasında  en sıcak halleriyle sunarlar kendilerini onları bekleyenlere.

Bu çılgın beşli kim diye soracak olursanız yabancı değiller. Onlar bizim çetiklerin efendisi. En güzel çetikler o beş şişle örülür. Ne Fatma Ayşe'den üstündür ne Rukiye diğerlerinden. Birlikte başlarlar, birlikte bitirirler. Soğuk kış günlerinde ayakları süslerler. Ah keşke insanlar da beş şiş gibi olsa. Birlikte hareket etse de birlikte güzellikler çıkarsa ortaya...

29 yorum:

  1. Neneciğim örer sıklıkla, hala hayret ederim o beş şişi nasıl idare ediyor diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nenenizin ellerinden öpüyorum. Ördükçe alışıyor demek ki.

      Sil
  2. Ne güzel bir paylaşım olmuş, ders niteliğinde.
    Babaannem çok patik örerdi, hâlâ da örüyor ama hep küçük örer ve ayağımı sıkıyor diye çoğunu giyemem. Niye o kadar küçük örer yaşlılarımız bilmiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannenizin ellerinden öpüyorum.Hiç büyümeyen küçük torunlar olarak sevildiğimizden olsa gerek küçük örmeleri.:)

      Sil
  3. Ne güzel bir betimleme olmuş boyle:) Soğuk kış günleri bu beş kardeşin ördükleriyle sıcacık gecer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.:)Onların kardeşliği ısıtıyor hem ayakları hem gönülleri:)

      Sil
  4. güzel bir anlatım tekniği ile yazmışsınız :) bir ara insan sanmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.:) İnsan gibi hayal ederek yazmıştım. Ah keşke dile gelseler de konuşsalar:)

      Sil
  5. yine şeker bir anlatım. ayrıca, başınız saoolsun.

    YanıtlaSil
  6. Ah keşke insanlar da beş şiş gibi olsa keşke

    YanıtlaSil
  7. Nasıl tatlış bir anlatım bu. Ben ilk başta örgü ören beş kız kardeş sandım. :)) Demek çetik deniliyormuş öğrenmiş oldum. Ne kadar emek var şu bir çift çorapta. Çok teşekkürler bu güzel hikaye için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.:) Evet bizim oralarda çetik diyorlar. Emeği çoktur.

      Sil
  8. Şişlerden, iç ısıtan bir yazı çıkarmak :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir anlatım olmuş. El örgüsü çorap sıcacık tutar ☺️

    YanıtlaSil
  10. Benim annem iki şişle örerdi patikleri. Beş şişle yapamazdı. Kızı hiçbir şekilde yapamıyor maalesef :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki şişle de güzel oluyordur. Annenizin ellerinden öpüyorum...

      Sil
  11. Annem çok güzel patik örerdi.1,5 yıl önce vefat etti maalesef :(( Hala onun ördüklerini giyiyoruz.Anılara gittim yazınızla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mekanı cennet olsun annenizin.:( Ne güzel anılar biriktirmişsiniz...

      Sil
  12. Tanıyorum ben bu şiş kardeşleri, anneleri de tığ değil mi :)

    YanıtlaSil
  13. Çaydanlık hikayeniz vardı, beş kardeşi okuyunca o geldi aklıma. Patik şişleri de hayatımızı ısıtanlardan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi çaydanlık diye baktım hemen. Bizim kadim dostmuş.:) Ah o şişler hep ısıtsın hayatımızı:)

      Sil
  14. Elinize sağlık birbirini tamamlayan sıcacık bir anlatım olmuş, şahane, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. elinize sağlık renkli ve güzel olmuş

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel bir paylaşım olmuş. Yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  17. çok hoş bir anlatıydı, kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Harika bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil