15 Şubat 2018 Perşembe

KURUTULMUŞ KELEBEKLER | IRINA ANDREEVA

 İyiliğin kötülükle, masumiyetin günahla, insanın insanla verdiği savaşın hüzünlü ve kırık öyküsü...

Gürcistan'daki savaşta ailesini, evini ve geçmişini yitiren iki genç kız Ruso ve Makvala. Herşey okulun düzenlediği bir etkinlikle evlerinden ayrılan bu ikilinin o sırada memleketlerinde çıkan savaş sonrasında geriye döndüklerinde ailelerini kaybettiklerini öğrenmeleriyle başlar. Uçurumun kenarında hayatta kalabilmek için verilen bir savaştır onlarınki..

Ruso, ailesinin onun gerçek ailesi olmadığını öğrendiğinde ailesini suçlayıp yanlarından ayrılmıştır. Ama sonrasında yaşadıkları ona yanlış yaptığını düşünmesine sebep olacaktır. Genç kızın her yaşadığı olay, ona acıdan başka birşey getirmemektedir. Ruso'yu yaşadıklarına rağmen ayakta tutan ise annesinin ona verdiği kurutulmuş kelebekler tablosudur.

Makvala ise annesinin saf bir kadın olmasından ve babasının bunu kullanmasından nefret ederek büyümüştür. Entrikalı bir kız olmakla birlikte o da kendince bir hayatta kalma savaşı verecektir. Duygularla maddelerin iç içe geçtiği, arada kaldığı zamanlar yaşayacaktır.

Makvala, Ruso'nun en iyi arkadaşıdır. Ancak Ruso'nun annesi bu arkadaşlıktan çok hoşlanmamakla birlikte kızını dikkatli olması noktasında uyarmaktadır. Zaman zaman annesine bu konuda da hak vermek zorunda kalmıştır Ruso.

Ruso'nun talihsizlik peşini bırakmaz. İşlemediği bir cinayetin onun üzerine kalmasıyla masum olduğuna kimseyi inandıramadan hapishaneye girer ve on iki yıl ceza alır. Burada da zulüm peşini bırakmaz. Oradaki hayata ancak dört ay dayanabilir. Bir okulda başlayan hayatı hapishanede son bulur. Aradan geçen zaman zarfında masum olduğu anlaşılsa da artık Ruso için çok geçtir.

Yazarın dili akıcı, sizi yormadan okutan cinsten. Kurgusu da güzel. Üzerinde düşündüren bölümler olmakla birlikte daha farklı devam ettirebilirdi dediğim noktalar da mevcut. Tabii yazar farklı bir pencereden bakıyor netice itibariyle. Ben okunabilir bir kitap olduğunu düşünüyorum. Sizlere de keyifli okumalar dilerim :)

Gelelim yazardan esintilere:
Kader doğmak ve ölmektir Hepsi bu kadar! Şanssa kaderin kalbidir.
Biz böyle olsun istemedik, onları hapsetmek kullanmak değildi amacımız. Biz onların zarifliğine kapıldık çevremizde uçsunlar, güzelliklerini görelim istedik. Ama bunu yaparken onların özgürlüğünü aldığımızı fark edemedik. Şimdi endişemiz daha büyük. Çünkü iyi biliyoruz ki sert rüzgara dayanamaz kelebekler. Bıraksınlar da avuçlarımızla onlara sığınak olalım.
Şimdilik benden bu kadar. Bir başka kitap yolculuğunda görüşmek dileğiyle...

48 yorum:

  1. Kaderlerinde bunlar varmış demekki kızların, sürükleyici olmalı

    YanıtlaSil
  2. Çok hüzünlü bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde savaşın olduğu herşey bir parça hüzün taşır.

      Sil
  3. Ne kadar zor bir hayat, ailesini kaybetmek, hayata tutunabilmek bir de hapislere hem de suçsuz yere düşmek:((okumak isterim kesinlikle, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor bir hayat gerçekten. Okumanızı isterim. Teşekkürler...

      Sil
  4. kelebekleri çok ayrı severim. başlıkta adı geçince pür dikkat okudum. etkileyici bir kitap besbelli.aklıma yazdım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekleri ben de çok severim.Okumanızı isterim...

      Sil
  5. Zor bir hayat ! Bazen bir kelebeğin hayatı kadar olabiliyor insan yaşamı, kırılgan ve bir kez örselendi mi bir daha düzelemeyen. Teşekkürler tanıtıma.. sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan narin çünkü. Kırılınca eski haline geri dönmek zor oluyor. Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Sevgiler...

      Sil
  6. Kader gercekten sans istiyor :) güzel bir hikaye. Eline saglik :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabın ismini görmemle okuduğum zamana geri döndüm, aynı hisleri yaşadım. Yanlış hatırlamıyorsam 2014 yılında okumuştum.
    Ah yine ne güzel anlatmışsın..zaten ben bayılıyorum senin kelimelerine, cümle kuruşlarına.. Hatta bazen seninle karşılıklı muhabbet etme isteğim bile oluşuyor. Kelimelerin büyüsüne çok inanırım ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkileyici bir kitap. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Belki karşılıklı muhabbet etme imkanımız da olur.:)

      Sil
  8. İsmi ile beni çocukluğuma götürdü. Yerde bulduğum kelebek kanatlarını uzun süre saklamış, gözüm gibi bakmıştım.. Kitabından da aynı etkiyi alabileceğimi hissettim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an sizin o anınızı hayal ettim. Kelebekler ne kadar narinler değil mi? Ben teşekkür ederim yorumunuz için..

      Sil
  9. Ekledim sepete, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. İnsanların masumiyetlerini yitirişi ve savaş, her dönemde acı getiriyor yalnızca :( Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle:(
      Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  11. Kader doğmak ve ölmektir.Bu ara çok sorguladığım bir şey.Kitap ilgimi çekti.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinde düşünülmesi gereken bir konu. Ben teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  12. Canımsınız♡ Emeğinize sağlık harikaydı :)

    YanıtlaSil
  13. Sürükleyici bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
  14. bazen basit bir olay bile hayatımızı -duygu durumumuzu- tamamen değiştirebiliyor olması dikkate alındığında kitapta anlatılanlar oldukça ağır olaylar. Okuma isterim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşananlar iz bırakacak cinsten.Okumanızı isterim.

      Sil
  15. Yorumunuz büyük merak uyandırdı bende. Güzel bir kitap bence. Bizim burda bula bilirmiyim bilmiyorum. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bulabilirsiniz. Benim de kütüphanede rastladığım bir kitaptı. Belki sizin de karşınıza çıkar.

      Sil
  16. ne güzel bir konusu varmış. bunun filmi var mıydı acaba. çünkü, izledim gibi filmini veya benzeyen bir film var ama okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekler diye bir film var ama kitabın film değil sanırım. Kitabı da okumanı isterim.:)

      Sil
  17. Aşırı duygusal bir kitaba benziyor, yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyle. Ben teşekkür ederim yorumunuz için.:)

      Sil
  18. Hüzünlü bir kitaba benziyor. İsmini not aldım .
    Güzel paylaşımın için teşekkürler canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz hüzünlü konu itibariyle. Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Sevgiler:)

      Sil
  19. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikle içeriklerinizi bloggerlara tanıtabilir ve diğer bloggerlar ile kolaylıkla irtibat kurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikle içeriklerinizi bloggerlara tanıtabilir ve diğer bloggerlar ile kolaylıkla irtibat kurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. En kısa zamanda ziyaret edeceğim. Teşekkürler...

      Sil
  21. ilginç bir kurgu gerçekten, paylaştığınız için teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,ilginç. Ben teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  22. Hüzünlü bir hikayeymiş. :/ Teşekkürler paylaşım için. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  23. Bugünlerde biraz neşe veren kitaplar okumak istiyorum anladığım kadarıyla oldukça hüzünlü bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu aralar bu kitabı size pek tavsiye edemeyeceğim.

      Sil
  24. Savaş kitapları. Okumak ve bir o kadar da okumak istemediğim kitaplar. Listeye alalım bunu da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken insanın içini ürpertse de kendini okutturan kitaplar...

      Sil