24 Ağustos 2019 Cumartesi

AĞAÇ ZAMANI | ROGER NORMAN

 Yeni odasında ilk gecesini geçiren Alan'ın penceresinin önünde bekleyen düşmandan haberi yoktu. Dalları Alan'ın penceresine kadar uzanan Bay Dişbudak, kurduğu salıncakla dallarını örseleyen çocuktan intikam almak için ağaç zamanının gelmesini bekliyordu. Ağaç zamanında sadece ağaçlar yürüyebilir ve konuşabilir. Geri  kalan herkes olduğu yerde donup kalır. Bu büyülü saatler başlayınca Bay Dişbudak, Alan'ı kovuğuna atacak, ona hak ettiği cezayı verecekti. Fakat unuttuğu bir şey vardı Ağaç zamanının büyüsü ağaç dallarındaki sincapları, kuşları, sinekleri etkilemediği gibi küçük çocukları da etkilemiyordu.

Ağaç zamanının büyüsünden kurtulan Alan, bir turna sineğinin ve beklenmedik anlarda karşısına çıkan yeni dostlarının yardımıyla Bay Dişbudak'ın ve insanları cezalandırmak isteyen diğer ağaçların öfkesinden kurtulup ağaç zamanı sonuna kadar dayanmak zorunda. Acaba bunu başarabilecek mi?

Böyle sesleniyordu yazar okuyucuya. Kitap bir çocuk kitabı. Ağaçlar hakkında bilgi veriyor olması çok güzel. Dili oldukça akıcı. Ama ağaçlarda bile intikam alma duygusunun olması, insanlara zarar vermeye çalışması çocukluktan biraz uzaklaştırıyor gibi. Bu tarz sahneler biraz ürkütücü olabiliyor. O yüzden çocuklardan ziyade önce büyüklere tavsiye eder, keyifli okumalar dilerim...

Gelelim kitaptan notlar bölümüne;
Bütün yollar bakanın içindeki ışıkla aydınlanır.
Gerçeğe giden yol sert ve dikenlidir.
Eğer kalpleri temizse benden yardım isteyen herkese yardım ederim.
Kimsenin tarafında değilim. Ben haklının ve gerçeğin tarafındayım.
Barış'ın ve sabrın sesi, unutulmuş şeylerin fısıltısı, geçmiş gitmiş hayallerin sözcükleri, akıp bitmiş derelerin şarkıları. Bunlara dikkat edin, iyi dinleyin dostlarım. Dinleyin ağaç kabukları, dallar, yapraklar. Barış'ın ve sabrın sesi, dingin huzurun sesi. Barış için dua ediyorum dostlarım. Lütfen beni dinleyin.
Şimdilik benden bu kadar. Sevgiyle kalın.
:)

25 yorum:

  1. Ne kadar ilginç bir konu. Bi oturuşta bitirilcek gibi sanki, teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
  2. Bu bir çocuk kitabı ise eğer mutlaka özel seçilmiş bir kurulca denetlenmeli! Çocukların hayal dünyasının uçsuz bucaksız olabileceğini, bir zamanlar çocuk olan kendimden biliyorum ve sonra o lüzumsuz yer etmiş bilgileri silmekle geçiyor ömür ! Bu çalışma için sonsuz teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız... Ben teşekkür ederim katkınız için...

      Sil

  3. Ağaçlar candır, bambaşka bir şeydir şu hayatın içinde. Keşke intikam alabilseydi kendine zarar verenden, bugünkü iklim değişiklikleri hepimize ceza olmazdı belki böylece.
    Deja vu girdi şimdi araya, sanki bu mesajı daha önce yazdım ben!

    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağaçlara zarar veren kalmasın ki intikam alınacak durum ortadan kalksın..
      Belki daha öncede yazmışsınızdır.
      Selamlar:)

      Sil
  4. hımmm ivit konu ne hoş başladı ama dikkatimi çekti sonra ivit intikam filan ama herhalde tatlıya bağlamıştır. ağaçlara da zarar gelmiyodur herhaldee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğa yardım eden ağaç ve turna sineği sayesinde intikam önleniyor..:)

      Sil
  5. İntikam olmamış evet, umarım tatlı bir sonu vardır. Notlar güzelmiş, kucakladım <3

    YanıtlaSil
  6. Tespitini çok hakkı buldum.

    YanıtlaSil
  7. Oğluma alayım diye düşünmüştüm ama intikam işi bozdu. Teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce kendiniz okuyun. Sonra oğlunuza uygunluğa karar verirsiniz bence. Sonu kötü bitmiyor en azından...

      Sil
  8. Değişik bir konu.Alip okumak isterim.Tesekkurler bu güzel paylaşım icin❤

    YanıtlaSil
  9. Çok haklısınız. Her çocuğa her kitap uygun olmayabiliyor.
    Bu arada kitap bir çırpıda bitecek cinsten... Teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  10. keşif etkinliği ile ilgili gerekleri yaptın mııı. bak edischar ın yazısını bi daha okuu, üyelikleri yap, onlar da gelip sana üye olsunlar, bir de blogunda sen de yaz etkinlik yazısınıııı :)

    YanıtlaSil
  11. Çocuk kitaplarını seviyorum. Alıp bakayım ben de .

    YanıtlaSil
  12. Çocuk kitaplarındaki maceralar daha eğlenceli oluyor. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  13. Çocuk kitapları okumuyorum ama bazen okumak gerek sanırım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada okumak gerek. Onlardan öğrenecek çok şey olabiliyor.

      Sil
  14. Güzel bir farkındalık Çok teşekkürler

    YanıtlaSil