20 Mayıs 2019 Pazartesi

MAZİDEN BİR HABER BÜLTENİ


 Dile kolay, 30 sene..

Youtube'da çocukluk dönemimden bir haber bültenine denk geldim. 1 Nisan 1989'da TRT'de yayınlanmış. Youtube'da yayınlayan kişinin o yıllarda yaptığı bir video kaydının devamında kalmış.  Seyredince sersemledim, bir acayip oldum.. 😏

Değişik bir duygu! Bu duyguyu bir de seneler sonra Clementine çizgi filminin müziğini dinleyince yaşamıştım.

İlginç olan ise, hatırlıyorum bu bültendeki haberlerin bir çoğunu.. Sanki dün gibi...

 Haber başlıklarına bakınca ise bazı şeylerin hiç değişmediğini aynen devam ettiğini görüyoruz.. Maalesef...

Bazı haber başlıkları şöyle:

- Namibya özgürlüğüne kavuştu..

- Özal Bakanlar Kurulu'nda görev dağılımını belirledi..

- Irak savaş sonrası ilk seçimini yaptı..

 - Reha Muhtar Atina'dan bildiriyor: Yunanistan seçim yasası değişti..

- Mısır Devlet Başkanı Hüsnü Mübarek ABD'ye ziyarete gitti..

- İsrail askerlerinin açtığı ateş sonucu iki Filistinli öldü..

-Lübnan'da müslüman ve hristiyan milisler çatıştı..

- Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı İmren Aykut çalışanların enflasyona karşı korunması için kamu ve özel kesimlerin imkanlarını zorlamalarını istedi..

- Kredi mektuplu tevdiat hesaplarına uygulanacak faiz oranları düşürüldü..

- Yazar kasa kullanma zorunluluğu başladı..

- Türkiye'nin ilk tüp bebek anne adayı kontrol altına alınmak için Ege Ü. Tıp Fak. Hastanesi'ne yattı..

Yarım saat süren haber bülteninin 8 dk.sı spora ayrılmış, bu da çok enteresan.. Hentbol, tenis, voleybol ve tabii ki futbol, hepsinden var... Spor haber başlıkları ise şöyle:

-12 Nisan'da Almanya'da Demokratik Almanya ile yapılacak maçta görev alacak kadro belli oldu: Sakaryaspor'dan Engin; Boluspor'dan Süleyman; Beşiktaş'tan Gökhan, Recep Feyyaz; Fenerbahçe'den Turhan, Rıdvan, Oğuz, Hasan; Ankaragücü'nden Gökhan; Sarıyer'den Mustafa, Erdal;  Malatyaspor'dan Ünal; Galatasaray'dan Uğur, Cüneyt, Semih, Tanju, Yusuf..

- Sarıyer ile Ankaragücü 2-2 berabere kaldı..

 - 2'nci lig şampiyonu belli oldu: Gençlerbirliği..

Reklam arasında gösterilen Vestel reklamına gelince, çok afilli imiş gerçekten:
"Vestel Multivision.. Dünya bu televizyona hazırlanıyor, Vestel hazır..."

Hava durumu grafiklerini ise dün gibi hatırlıyorum..
- İstanbul 11°  20°
- Ankara 6°  21°

 

Şimdi ağlayacağım... Sayın video sahibi, paylaştığınız için teşekkür ederim...

 

 



43 yorum:

  1. O dönemlerde eleştirdiğimiz bazı şeyleri şimdi mumla arar olduk.

    YanıtlaSil
  2. her şey ne çok değişmiş değil mi ya

    YanıtlaSil
  3. Tarih tekerrürden ibarettir demişler ya onun gibi bir şey işte nostaljik bir gezi yaptırdığınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle... Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
    2. Rica ederim. Size yorum yapmak büyük bir keyiftir.

      Sil
  4. Cidden bu kadar zaman geçtiğine ve yaşamın bu kadar farklılaştığına inanamıyor insan.. Teşekkürler bu yayın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanamıyor gerçekten. Ben teşekkür ederim.:)

      Sil
  5. ayyyy yaaaa bizim ülke yaaaa ah yaaa ağla sevgili yurdum yaaaa ne zaman şöyle almanya kuzey avrupa gibi olcaz yaaa :) clementineee aaaaa tatliş biliyoooom :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir nostalji paylaşım olmuş.Şöyle bir zaman dilimi gözümün önüne geldi.��

    YanıtlaSil
  7. tam bir nostalji oldu bu ...çok sular aktı akıyor köprülerin altından...ama eninde sonunda er ya da geç iyi olacak güzel olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok şey geride kalırken elimizde hep güzellikler kalsın diyelim...

      Sil
  8. Bende biliyorum bu spikerleri. Ama yeni dönem TRT spikerleri eskileri kadar başarılı değil.

    YanıtlaSil
  9. ya ama yaaa ne güzeldi o günler. Haberlerde en çok da istiklal savaşı gazilerinin ölüm haberlerini duyardık. Onlar da kalmadı artık.

    YanıtlaSil
  10. Reha Muhtar o dönemlerde her yerden bildiriyordu hemen hemen :)

    YanıtlaSil
  11. Aaa hatırladım o günleri. çok hoş.. Çocukluğum yaaa. 9 yaşındaydım o zaman..

    YanıtlaSil
  12. İnsan tuhaf oluyor gerçekten de. Ben de daha ilkokula gitmediğim zamanlardan, tv'deki hava durumunu hatırlıyorum. siyah beyaz, durgun resimler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi herşey daha renkli belki ama daha güzel değil...

      Sil
  13. o değilde Clementine bende de aynı etkiyi yapıyor:))

    YanıtlaSil
  14. Ne çabuk değişiyor her şey.

    YanıtlaSil
  15. Güzel paylaşım için teşekkürler .
    Bazı şeylerin hiç değişmediğini aynen devam ettiğini görüyoruz..
    Sizi takibe aldım. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişmeyen şeyler var tabii...
      Teşekkür ederim. En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.

      Sil
  16. Hey gidi o eski günler:) bu haberlerin çoğunu ben de hatırlıyorum canım.
    Reha Muhtar sürekli Atina'dan bildirirdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reha Muhtar bana hep "acı var mı acı" kavramını hatırlatıyor.:)

      Sil
  17. Merhaba.Sizi takip ettim . Sayfama sizi de beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.

      Sil
  18. Eskiler eskilerr diyorum..Son yazimda sizi mimledim��❤

    YanıtlaSil
  19. ayyy inanmıyorum, herhalde ben de izlesem tüylerim diken diken olurdu, paylaştığınız için çok teşekkür ederiz... haberleri hatırlamanıza ise çok şşaırdığımı ekleyeyim:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nostalji yapalım dedik biraz... Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Sevgiler...

      Sil