9 Şubat 2023 Perşembe

KAYAN YILDIZLAR

 Gecenin bir yarısı. Takvimlerden şubat soğuğu. Üzerimizde ölüm uykusu. Toza toprağa karışmış hayaller... Sessizliğe bürünmüş saatler. O saatlerin içinde yüreklerden dökülen imdat çığlıkları. Gönülleri dağladı. Uzatılan her el, kurtarıcısını bulmuş gibi umutlu. Hava ise soğuk ve bulutlu..

Sen hiç yerin altında oyuncak bebeğinle oynadın mı? Ben yerin altına sadece madenciler girer zannederdim. Meğer çocuklar da giriyormuş. Bazıları evcilik oynarken bazıları derin uykudaymış. Ve bir daha uyanmamış.

Sen hiç çaresizliğin resmini yaptın mı? Ben yapmadım ama gördüm bugün. Evladının cansız elini bırakamayan babanın bakışlarında, cebindeki bisküviyi çocuklarına veremeyen koca yüreklinin gözyaşlarında gördüm çaresizliği... Gördüm ve sustum.

İki damla gözyaşı sıkıştı dev kolonların arasında. Bir de çaresiz çığlıklar birikti kulağımda. Hava daha soğuk, rüzgar daha çetindi. Dillerde dualar bu nice haldi.

Zaman daralıyor, gecenin ayazı yüzleri donduruyor. Yürekler sessizce ağlıyordu. Parmak uçlarında yürüyordu insanlar. Belki bir imdat çığlığı duyulur diye. Çaresizlik yansıyordu dışarıdakilerin yüzlerine. İçeridekilerin hali nasıldır endişesiyle.

Bu bir rüya olmalıydı. Kötü bir rüya ya da kötü bir şaka. Uyumalı ve uyanmalıydım. Uyandığımda değişmeliydi dünya. Kayan yıldızları yakalayıp asmalıydım tavana. Ama olmadı. Gece uzun ve suskun.. Yüreklerse yorgun...

18 yorum:

  1. Ülkece yastayız. Hepimizin başı sağ olsun. Kayan yıldızlara Allah'dan rahmet yakınlarına sabır kuvvet diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzgünüm çok.. Allah rahmet eylesin hepsine.

      Sil
  2. Kabusa uyandık. Ne çileli memleketmişiz.

    YanıtlaSil
  3. Hepimizin başı sağolsun. Ölenlere Allhtan rahmet diliyorum. Geride kalanların sabır ve yardım ile herşeyin düzelteceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... Umarım bu sefer ders alınıp başka acıların yaşanmaması adına önlem alır yetkililer...

      Sil
  4. Tüm hücrelerim donmuş, kurumuş gibi hissediyorum.. çok üzgünüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok üzgünüm ... Üşümekten, uyumaktan utanıyorum onları düşündükçe .

      Sil
  5. Duyarak, duyurarak yazılmış bir yazı. " Sen hiç yerin altında oyuncak bebeğinle oynadın mı? Ben yerin altına sadece madenciler girer zannederdim. Meğer çocuklar da giriyormuş."
    Bebekler, çocuklar, hamile kadınlar, yaşlılar... En çok onları düşündüm ben de. Çaresiz, korunmasız, aç, susuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese çok üzüldüm ama çocuklar beni en çok etkileyenler...Yediğim yemekten, üşümekten utanır oldum hallerini düşündükçe.

      Sil
  6. Kar kış gelsin; camdan çocukların kardan adam yapışını izleyeyim ben sıcacık kahvemi içerken diye hayal ediyordum büyük bir heyecanla. Şimdi lanet okuyorum düşüncelerime, dilime. Çok çok üzgünüm... Bu yaralar zor kapanır, hatta kapanmaz ama sadece diliyorum ki bu olanlardan sonra insanlarımız daha akıllı bir şekilde düşünür ve bir daha başımıza böyle bir şey gelmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben de aynı şeyleri düşünmüştüm. İlk defa kar yağışına sevinemedim.Çok üzgünüm çok. Umarım sonrasında aynı şeyler yaşanmaz, ders alınır.

      Sil
  7. Tek derdimiz kar yağacak mıydı bir gün öncesinde... Oysa dünya başımıza yağdı...

    YanıtlaSil
  8. off bizi bu kadar uzaktan yaktı, ya ateşin içinde olanların hali nicedir, başımız sağ olsun, kalanlara da geçmiş olsun, bizlere de kocaman ders olsun.

    YanıtlaSil
  9. Çocuğunu enkazından altında kaybeden anne/baba enkazdan sağ çıkmış sayılamaz asla. Yaşayan nasıl dayanır, her nefes nasıl batar göğsüne kim bilir... Kimse yaşamasın o acıyı bir daha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayanmak çok zor... Bir daha yaşanmasın inşallah.

      Sil
  10. bu olay çok ağır geldi hepimize normal yaşama dönemiyoz.

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar zor bir zamandi canım. Nasıl caresizdik. İnsan yediği için, isindigi için utanır mı? Biz her gün utandık. Rabbim bir daha yaşatmasın böyle bir acı 😔

    YanıtlaSil