4 Ağustos 2019 Pazar

KÖMÜRLEŞEN PATATES




Maviyle mor karışımı bir gökyüzünde göçüp gidenleri seyre dalmışken ben, balkona kadar ulaşan bir koku beni kendime getirdi. Şöyle kokuyu içime çekmemle kendimi mutfakta bulmam bir oldu. Nar gibi olmaktan öte kömüre dönüşmüş patates kızartması ,cips gibi bile yenecek türden değildi artık.


Ne olmuştu da kızartma yaptığımı unutmuştum acaba? Filmi başa aldığımda görüyorum ki iki düz bir haroşe ördüğüm battaniyem oturma odasındaki sallanan sandalyemin üzerinde. Anlaşılan önce şişleri buluşturmuşum burada. Sonra yorulunca mekan değişikliği olsun diye balkona çıkmışım ikindi çayımı elime alıp. Renklerin büyüsüne kaptırmışım kendimi. Pembeyle mor gökyüzüne ne kadar da güzel yakışmış. Seyrine doyamadığım gökyüzü beni benden almışken, çaylar birbirini kovalarken yanan patatesler gerçek dünyaya döndürüverdi beni. Kokuyu takip etmemle hiç de muhteşem olmayan sonuca ulaşmam bir oldu. Keşke ulaşmaz olaydım dedim ama artık çok geçti.

Hayaller ve gerçekler... İnsan hayatındaki iki önemli kavram. Hep güzel hayaller kurarken gerçekler o kadar da güzel olmayabiliyor. Sürekli gerçeklerin dünyasında yaşadığımızda da bir yanımız hep eksik kalıyor.

Hayat bazen içine çok daldığımızda bazı güzel şeyleri unutturuyor bize. O güzellikler farkına varılmadığında ya da unutulduğunda ortada lezzet alacak birşey de kalmıyor aslında. Tıpkı kömürleşen patatesler gibi...

40 yorum:

  1. Ay canım yaaa, kıyamam, canın sağolsun tekrar yaparsın.:) Ben de kaç kez yaptığım şeyleri yaktım o yüzden korkudan başından ayrılmıyorum artık:) hele bilgisayar başına oturursam kesin %100 unutuyorum ve kokuyla fırlayarak mutfağa gidiyorum:))))

    Hayaller ve gerçekler konusunda katılıyorum, keşke hayallerimiz gerçek olsa...hatta ne olur olsa sanki...sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluyor böyle şeyler zaman zaman...
      Ah keşke gerçek olsalar değil mi?
      Sevgiler:)

      Sil
  2. Bak patatesler yandı ama ondan sanat çıktı ne güzel :)

    YanıtlaSil
  3. Hayal gerçek dengesini pek kuramıyorum ben ya çok gerçeklere gömülüyorum ya da çok hayale kapılıyorum bu da sarsıcı oluyor farkına vardığım anlarda. Ama sarsılsam da çoğunlukla umursamıyorum. Sanırım kişilik olarak hayale daha yatkınım :D Amaan diyip geçerim eğer çok ciddi bir durum yoksa ortada. Çok fazla düşünmemeyi de öğrenmeye başladım sanırım geçmiş ve gelecek hakkında çünkü bunun ikisi de çok can yakıcı. Ay bu yazıyı sezen aksu gülümse çalarken okudum değişik duygular içindeyim :D güzel mavili pembeli gökyüzülü günler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayaller kadar güzel gerçeklerimiz olsun diyelim.:) Geçmiş ve geleceği düşünmekten ziyade şimdiyi yaşamak daha güzel...
      Güzel temennin için teşekkürler:)

      Sil
  4. Keşke bunu patatesleri yakmadan anlayabilsek değil mi? Gece gece canım patates çekti. Yormadan anlatan insanları severim. Sizi kocaman kucaklıyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke:) Canınızı çektirmek istemezdim. Benden de kocaman sevgiler:))))

      Sil
  5. Geçmiş olsun canım. Yazık olmuş. Ben de bir kere oğlum küçüktü onu uyutmaya diye gidip, kendim uyuyup ocakta koca tencere sarmayı yakmıştım. Ve benim sarma sarmayı bilmediğim düşünülürse giden sarmalara kaç gün üzüldüğümü sen düşün.

    YanıtlaSil
  6. O tabaktan kömürleşenlerin dışındaki yerim aslında. Tam istediğim çıtırlıkta olmuş 😀

    YanıtlaSil
  7. Yemek yaparken mutfaktan çıktığım an unutuyorum yemeği ben :) Onun için altını kısana kadar mutfakta oyalanırım. Çay makinası alana kadar kaç çaydanlık yaktım bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
  8. Ben de olaya şöyle baktım kendimce. Eğer mutfakta patateslerin başında dursaydınız, dışardaki o güzelliği görmeyecektiniz. Yanık patatesler çöpe atılıp, yenisi yapılabilir ama o seyrettiğiniz güzellikle ruhunuzun buluşması bir daha aynı olmayabilir. :))

    YanıtlaSil
  9. Katılıyorum, hayal ve realiteyi dengede tutmak gerekiyor :)

    YanıtlaSil
  10. Fazla da hayalci olmamak gerek diyenlerdenim bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayallerle gerçekleri dengelemek en güzeli bence:)

      Sil
  11. Acı veren izlerden güzellik yaratmak önemli olan.:)

    YanıtlaSil
  12. Ben de tam şu an pilavın altı tutmasın diye mutfakta oturuyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Ocağı kapatıp ince belli çay bardağı ile arada balkonda nefeslenmek en güzeli galiba.
    Gerçeğe dönüştürülesi hayaller kurmak için harika bir yol :))
    Çok güzel bir anlatımdı. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  14. çok samimi bir yazı olmuş , amaan patatesleri dert etmeyin. :)

    YanıtlaSil
  15. böyle o kadar çok yemek yakmışlığım var ki:) amaaan kömür olsun yangın çıkmasında..

    YanıtlaSil
  16. O bir anlık dalmak var ya.. Ne güzel hissettirir insana. Doğayla, gökyüzüyle başbaşa.. Olan patateslere olmuş ama o anın güzelliğini tahmin edebiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O an için değer değil mi patatesleri yakmaya?

      Sil
  17. ha haaa aynı anda bi dolu şey düşününce işteeee :) çok tatliş anlatmışsın. patatesten felsefe hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru aynı anda çok şey düşünüyorum.:) Çok teşekkür ederim.hihihi:)

      Sil
  18. Benzetme harika olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. O kadar güzel anlatmışsınız ki hepsi gözümde canlandı :)

    YanıtlaSil
  20. Kömür karası patatesler!! İçim gitti valla fotoğrafta ama olacakla öleceğe çare yok derler. Patates yapılır telafisi olur, inşallah telafisi olmayan durumlarda olmayız :) Güzel bir çıkarım da yapılmış. Gününüz güzel olsun. İyi bayramlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telafisi olmayan durumlar olmasın hayatımızda:) Teşekkür ederim. Size de güzel bir gün diliyorum. İyi bayramlar:)

      Sil
  21. Patateslere üzüldüm.Ama çıkardığın sonuç ve verdiğin mesaj ne kadar doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüğümüz tek şey patates olsun o halde...

      Sil