27 Haziran 2023 Salı

PENCERE

 Küçük tahta kulübenin ölgün ışığında buldum hayatın ta kendisini... Yaşanmışlıklara inat yaşayamadıklarımızı bekledim. Bekledim bülbülün ötüşünde gülün hüznünü görebilmeyi. Gördüğümdeyse dileklerin en güzelini dileyip ayrıldım penceremden..

Pencerenin ötesinde de bir hayat vardı dokunamadığım... Bazen cesaret edemediğim, bazense kendi cesaretimde tükendiğim...

Korkularım vardı hiç yüzleşemediğim. Tabii bir de umutlarım vardı hep yenilerini eklediğim...

Bir de bu pencerenin ötesinde yaşam savaşı veren, saksıdaki mor menekşesine selamını esirgemeyen, sakız sardunyasına methiyeler dizen, gazetesini gözden geçirirken bol köpüklü kahvesini höpürdeten, çıkardığı sesten utanıp gözlüklerini hafif aşağı indirerek etrafı süzen Muhittin Efendi vardı. Muhittin Efendi akşam olduğunda balkonuna oturur çayını yudumlarken bir yandan da nihavent makamından şarkılarını paylaşırdı. Kiminle mi paylaşırdı? Bu bazen ağaçtaki bülbüller olur bazense her dem dinlemeye hazır komşular olurdu. Bu şanslı komşulardan biri de bendim. Yoksa ağaçtaki bülbüllerden biri miydim? Bilemedim. 

Hava kararmak üzereyken Muhittin Efendi'nin hayallerini de alıp heybeme yerleştirdim. Namelerini kulağıma küpe yaptım ve düştüm yollara. Döndüm dolaştım yine vardım küçük tahta kulübemin ölgün ışığında hayat bulan penceremin başına.. Sahi kahve ister misiniz yanına?

14 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  2. Muhittin efendiye özendim.
    İyi bayramlar,

    YanıtlaSil
  3. Kısa ve tadı damakta kalan bir anekdot. Çok keyifliydi ve sade kahve alırım yanına :))
    Elinize sağlık, iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu arada sade kahveniz hazır:) İyi bayramlar...

      Sil
  4. En güzelini Muhittin Efendi yapıyor :)

    YanıtlaSil
  5. eski zamanda geçen bir hikaye gibi :) ilk paragrafta daha TSM tadı almıştım da ardından nihavent geldiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski zamanları daha bir sever oldum.:)Nihavent de yansıması:)

      Sil
  6. Hepimize Muhittin efendi huzurundan lazım :) Çok hoş bir hikaye olmuş gerçekten...
    Bir sade kahve alırım yanına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de lazım:) Çok teşekkür ederim.
      Sade kahveniz hemen hazır:)

      Sil
  7. Nihavent makamında, ne güzel bir hikâye. Hem eskiye özlem, hem Muhittin Efendi'nin hayatı kıvamında hoşluklara... böyle bir atmosferde, bir sade kahva de ben rica edebilir miyim! ;)
    Geçmiş bayramınız kutlu olsun. Sevgiyle, esenlikle kalın...🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hemen sade bir kahve gönderiyorum.:) Sizin de geçmiş bayramınız kutlu olsun. Sevgiler...

      Sil