14 Mayıs 2017 Pazar

GURBETİM SENSİN ANNE

Kör kandilli, soğuk kış gecelerinde titreyen yüreğimi ısıtmaya çalışan kestane kokulu sobamın yanmakla sönmek arası gidip gelen alevleri arasında tanıdım gurbeti..

Tutuşturulmaya çalışılan bir alevin yangınında hayat buldu yüreğim.. Çıralar tutuştukça yanan soba değil, yüreğim; ısınan odam değil hasretimdi.

Beyaz badanalı kirece bulanmış duvarlarla yüzleştim. Annem'e değil, yastığıma sarıldım çoğu kez. Anadan, yardan, sıladan ayrılmanın adıydı gurbet. Ve gurbetin yangınıydı hasret.. Radyoda "Hasretinle yandı gönlüm" çalıyordu. O bile şahitti yangınlara. Frekanslara bile  yansımıştı hasretim.. Hasretimle birlikte bitmeyen gurbetim..

Üşüyorum Anne! Aslında soğuk kış günlerine inat, soğuktan değil bu üşüme. Sensizlikten üşüyorum Anne.. Ne sarıldığım yorganım oluyor derdime çare, ne de boş duvarlar..

Canım yanıyor Anne! Bir yerden düşüp de incinmenin can yanması değil bu. Dizlerim değil; yüreğim kanıyor çoğu kez..Ve yine yoksun bu diyar-ı gurbette. Gurbetim sensin Anne, tıpkı hasretimin sen olduğu gibi..

Ağlıyorum Anne! Gözlerimdeki yaşlar dışarıdaki yağmurla yarışır gibi. Toprağa değil, gönlüme düşüyor her damlası. Sensizliğe ağlıyorum Anne! Uzaklarda bir yerlerde sensiz kalışıma.. Ben senin yanındayken de sana hasrettim. Gurbetim sensin Anne, hasretimin sen olduğu gibi..

Gurbet benim adım Anne! Hasret ise soyadım. Ve yollarda sırtımda çantam, içinde yangınım.. Ve yine yalnızım...

◅┈┈┈┈┈┈┈┈◊┈┈┈┈┈┈┈┈▻

Tüm annelerimizin "Anneler Günü" kutlu olsun...

21 yorum:

  1. Dünden beri hep gözlerim doldu dün akşam haberlerde izledim bir askerimiz nöbet tutuyor komutanları ona sürpriz yapmış arkası dönük annesi geliyor tam arkasında 3kere sırtına dokundu ve üçüncü de dönü sırtını annesini karşında görünce öyle bir şaşırdık i o gözlerin den gelen yaşlar beni benden 😢😢 etti bir de senin yazın bir off çektirdi😢😢 söylenecek çok söz çok şeyler var bunlar sadece yüreklerimiz den dökülen Bir küçük parçası Rabbim kimseyi sevdiklerinden ayırmasın ve annesiz bırakmasın yüreğine emeğine sağlık canım benim senin de anneler günün kutlu olsun canım benim 😘😘💐💐💐🌼🌼🌹🌹🌹

    YanıtlaSil
  2. İnsan ister istemez etkileniyor.Tahmin edebiliyorum o askerin şaşkınlığını,hiç beklemediği bir anda karşısında annesini görünce yaşadığı tarifsiz duyguları.Umarım kimse annesinden ayrı kalmaz.Ve yine umarım ki anneler çocuklarını bırakmaz.Bir kez daha anneler gününü kutluyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı "hasretinle yandı gönlüm" e kadar okuyabildim.. devam edemedim, ama bir yorum bırakmadan da gitmek istemedim. Siz beni anlarsınız..

    YanıtlaSil
  4. Duyguların aktarılabilmesi ustalık ister. O duyguları karşısındakinin
    de hissedebilmesi amaca ulaşıldığının işareti sayılır kanımca.
    Sevgiyle-özlemle güzel günlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım aktarabilmiş ve amacına ulaştırabilmişimdir.Sevgiyle,huzurla,mutlulukla dolu günlere...

      Sil
  5. Çok şkür gurbette değilim.Sırf ailem icin gitmedim.Esimide göndermedim :( Rabbim sabir versin gercekten zor.Ama kavusmasida cok güzel oluyor tabi.Rabbim.basimizdan eksik etmesin insallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gurbet zor gerçekten.Hep birşeyler eksik kalıyor.En zor olanı da yanındayken gurbeti yaşamak.Ve tabii en güzeli de kavuşmak.:)

      Sil
  6. O kadar güzel bir yazı ki, sonuna kadar okuyabildim. Sanırım acıya bağışıklığımdan. Ama o kadar iyi ifade etmişsiniz ki, kutluyorum sizi. Anneler gününüz kutlu olsun. Sevgiyle kucaklıyorum sizi canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım acıya bağışıklılığınız daha da artar ve hep mutlu olursunuz.Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Ben de sizin anneler gününüzü kutluyorum ve sizi sevgiyle kucaklıyorum..

      Sil
  7. Gözlerim doldu okurken yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. of mükemmel yazmışsın valla çatır çatır çok duygulu.

    YanıtlaSil
  9. Gözlerim dolu dolu okudum :( kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Şahane bir yazı, duygu yoğunluğu had safhada. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Çok duygulu bir yazı olmuş, emeğinize sağlık, annelerimizin yeri her zaman bambaşka, anneler gününüz kutlu olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, annelerimizin yeri çok başka.Önemli olan da kaybetmeden hak ettikleri değeri verebilmek.Teşekkür ederim...

      Sil
  12. Yoğun duygularla aktarılmış bir Anneler Günü paylaşımı.
    Yüreğinize sağlık..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil