13 Mayıs 2017 Cumartesi

ŞAPKAMIZDAKİ TAVŞAN

 Sihirbaz, önce içi  boş bir şapka gösterdi seyircilere. Sonra "Bakın içinde bir şey yok", dedi. Seyirciler de içinin boş olduğuna şahitlik ettiler. Daha sonra şapkanın üzerine siyah bir örtü örttü ve bildiği bütün duaları okuyormuş gibi bir "hokus-pokus, abra-kadabra" seansına geçti. Yetenekli parmaklarıyla şapkanın etrafında görünmez dairesel motifler çizdi ve birden örtüyü kaldırdı. Ne çıktı dersiniz şapkanın içinden? Biraz önce boş olduğundan emin olunan şapkadan bembeyaz, şirin mi şirin bir tavşan çıktı! Sahi kim koydu onu oraya?

Peki ya bizim şapkalarımız? Onların içinde neler saklı, kim bilir? Kimi zaman kızgınlıklarımızı, kırgınlıklarımızı, pişmanlıklarımızı atıyoruz şapkanın içine..

Kimi zaman sevgimizi, sevdiklerimizi, mutlu olduğumuz anları biriktiriyoruz, onun içinde..

Kimi zaman düğünleri, kimi zaman cenazeleri, dünyanın bin bir türlü halini katıyoruz şapkamızın içine..

Kimi zaman umutlarımız, hayallerimiz ve tabii yanımızdan ayırmadığımız kahvemiz eşlik ediyor ona..

Kimi zaman sadece kendimizi koyuyoruz şapkanın içine. Sonra da üzerine siyah bir örtü örtüyoruz. Bazen günlerce, haftalarca, aylarca hatta yıllarca açmıyoruz  örtüyü. Açmaya korkuyoruz sanki. Geçen gün bana bir cesaret geldi ve bir açayım dedim. İçinden ne mi çıktı dersiniz? Yedi renk, yedi duygu; "ebemkuşağı" çıktı..

Sahi sizin şapkalardan ne çıktı? Yoksa hâlâ örtüyü kaldırmadınız mı? O halde biraz cesur davranıp kaldırın örtüleri. Şapkanızın içinde gün yüzüne çıkmayı bekleyen güzellikler karşılasın sizi...

26 yorum:

  1. Belirli aralıklarla örtüyü geçirdiğim olmuştur ama uzun sürmez yapamam karanlıklarda..benim şapkadan da çıksa çıksa renk ve duygu çıkar💕
    Çok güzel bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şapkanızdan çıkanlar ne hoş.:)
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. :) ay baksana bir film var hani turist ömer sadri alışık orda şepkemin altında diyoooo :) bence şapkanın altı boş olsun ferah olsun püfür püfür essin :) hafif olsun şapkanın altı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi hatırlar gibi oldum.:) Evet öyle olsun: Hafif,ferah:)

      Sil
  3. Vallahi indi açdım pırıl-pırıl bir ümid çıxdı şapkamdan... Bir baxdım doğulduğumdan bəri ordaymış məyərsəm. Hər anımda, hər halımda yanımdaymış. Təkrar yerinə qoydum. Ömrüm boyu burda dur dedim. İnşallah kimsə örtünü qaldırıb çalmaz onu məndən.

    YanıtlaSil
  4. Ümit; hep şapkamızda olması gereken şey.Umarım kimse çalmaz onu sizden.

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir yazı bu böyle :) Benim şapkayla işimiz biraz uzun sürecek gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.:)Uzun olsun da güç olmasın.

      Sil
  6. Benim Şapkam dan Bu aralar pek güzel şeyler çıkmıyor Ama artık çıksın diyorum Güzel renkler güzel umutlar çıksın inşallah :) Çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bundan sonrasında güzel şeyler çıkar şapkanızdan.Çok teşekkür ederim.Sevgiler:)

      Sil
  7. Sanirim benim sapkamdan bol bol stress cikar en buyuk sorunum:)))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stressiz günler diliyorum o halde size.Sevgiler:)

      Sil
  8. Senin sapkan ne guzelmis oyle:) Benim sapkadan surpriz cikti. Cok saskinim:)

    YanıtlaSil
  9. Benimkisi şapka,altında başım var :) Şapkasız çıkmam abi. (Gerçekten de çıkmam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlahi siz:) Bir özelliğinizi de öğrenmiş olduk böylece.:)

      Sil
  10. Kızım çıkar heralde.Ve onunla birlikte sevinclerim ve dertlerim.Ama hepside yine kahkahayla biter.:) Anneler günün kutlu olsun canm 💕😄

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel sonunun güzel bitmesi.Senin ve tüm annelerin günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  12. Ege' ye yerleştiğimden beri bir keyifli hal çıkıyor aslında. Hem benim örtü de siyah değil, kavuniçi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim ki keyfiniz daim olsun.Bu arada kavuniçi de güzel ve sıcak bir renktir.:)

      Sil
  13. Sık sık şapkamı çıkarıp içindekileri merakla yoklayanlardanım ben ;) En sevdiğim renk de; Ebemkuşağı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada yoklamakta fayda var zaten.Rengine de bayıldım:)

      Sil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş yine:) "abra kadabra " sözlerimle yaratıyorum demek ya kelime manası ile. Gerçekten de öyle beyin Allah'ın yaratma merkezi. Sözlerimiz ve düşüncelerimizle kendimiz doldururuz şapkalarımızı. Hep olumlu şeylerle güzel duygular birikir umarım şapkalarımızın altında. Çok güzel bakmışsınız sihire. Hiç bakmadığım bir açıdan bakmış oldum sayenizde sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de yorumunuz tamamlayıcı olmuş yazıyı.Olumlu yaklaşımlar olumlu yaşantıları beraberinde getirir.Şapkanızda hep güzel duyguların birikmesi dileğiyle sevgiyle kalın.:)

      Sil
  15. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.:)

      Sil